zondag 29 januari 2012

Philips Energy light goLITE BLU HF3320

Elke winter weer voel ik mij moe, somber en heb ik weinig tot geen zin om iets te gaan ondernemen, zelfs niet om te gaan paardrijden of hardlopen. In de wintermaanden mis ik echt de zon! Na een bloedchagerijnig weekend toch maar eens op Google gezocht naar "winterdepressie". Al snel kwam ik bij een online test uit. Na het invullen van een aantal vragen was de uitkomst toch dat ik last heb van winterdepressie!

Maar goed, hoe kom ik daarvan af? Onder andere door lichttherapie. Hiervoor heb je een energy licht nodig. Afgelopen vrijdag heb ik de Philips Energy light goLITE BLU HF3320 gekocht bij de Media Markt. Hij was nu 126 euro. Ze hadden ook de HF3330, die kun je ook draadloos gebruiken, maar is ook weer een stukje duurder (200 euro in de aanbieding). Omdat ik hem toch niet draadloos ga gebruiken en ik er ook geen display op hoef heb ik gekozen voor de HF3320.
Eigenlijk moet je eerst je huisarts raadplegen voordat je met lichttherapie begint, maar dat heb ik niet gedaan. Kon op internet voldoende informatie vinden en kwam geen signalen tegen waarbij het fout kan gaan.

Vrijdagmiddag ben ik begonnen met de lichttherapie, lekker met een boekje en broodje erbij, de lamp aangezet. Je kunt de tijd per kwartier instellen en de lichtsterkte kun je ook zelf bepalen. Ik ben begonnen met een half uur en een gemiddelde lichtsterkte. Eerlijk gezegd viel ik bijna in slaap. Ik had ook niet verwacht dat ik direct zou barsten van de energie, maar wel gehoopt natuurlijk ;-). Zaterdag en zondag heb ik 3 kwartier voor de lamp gezeten. Ik ben nog niet helemaal overtuigd, alhoewel ik zondag wel op de fiets naar de supermarkt ben gegaan. Ik kijk het nog even een tijdje aan, als ik geen verschil merk dan kan ik de lamp nog binnen 30 dagen terugbrengen. Ik houd jullie op de hoogte!

Wil je ook weten of je last hebt van een winterdip? Kijk dan voor meer informatie over winterdepressie en de symptomen op www.goodlite.nl/lichttherapie-bij-winterdepressie

Klik hier om zelf de test te doen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...