donderdag 7 juli 2011

Kadootje bedenken

Misschien herken je dat wel; op het laatste moment nog even snel iets bedenken voor een verjaardag, Sinterklaas, Kerst of andere gelegenheid om iemand iets kado te geven. Vaak zie je op een feestje dat iemand met een simpel, standaard kadootje of een envelopje met geld komt. Vind ik persoonlijk niet echt leuk om te geven. Het is leuker om iets te geven wat iemand niet verwacht, een origineel kadootje, leuk ingepakt.

Van mensen die je wat beter kent of wat meer spreekt, weet je wel wat ze verzamelen, welke interesse of hobbies iemand heeft of geven ze al eens aan: "o, dat kan ik wel voor mijn verjaardag vragen". Maar goed, dat ben je natuurlijk vergeten op het moment dat je voor een kadootje (even snel ;-)) de stad in gaat!

Om voor iemand een leuk en origineel kado te bedenken, heb ik standaard in mijn tas een kladblokje (voor nog geen euro bij de Action) en een pen. Zodra ik een idee krijg voor een kadootje voor een bepaald persoon, dan schrijf ik het in mijn blokje.

Het is ook handig om een aantal standaardkadootjes en leuke inpakspulletjes in de kast te bewaren. Met standaardkadootjes bedoel ik bijvoorbeeld: body- of douchelotion, doosje bonbons, kadobon (boekenbon, VVVbon, etc.), luchtje, speelgoed voor kinderen, enzovoort. En zorg ervoor dat je altijd inpakfolie of -papier in huis hebt. Het maakt het (standaard)kadootje leuker als je het in een mandje of mooi doosje doet en daarna inpakt in transparant folie. Zo heb je toch een origineel kadootje!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...